آیا خیال پردازی برای شما خوب است؟ 6 مزایای شگفت آور

پس از یک سال در قرنطینه ، با بسیاری از تفریحات معمول ما که در دسترس ما نیست ، خیال پردازی به فراری خوشامد تبدیل شده است. اما آیا رویاپردازی برای شما خوب است؟

ما در چنین جامعه ای وظیفه مدار زندگی می کنیم که ایده فقط کمی استراحت دادن برای اینکه ذهن شما آزادانه فکر کند ، اغلب تنبل یا غیرمولد تلقی می شود. ما نمی توانیم بدون پیمایش در شبکه های اجتماعی در مطب دکتر بنشینیم یا بدون گوش دادن به پادکست به پیاده روی برویم. اما طبق مطالعه ای که سال 2010 توسط دو محقق هاروارد انجام شد ، ما بیشتر از آنچه تصور می كنیم در رویا پردازی هستیم – تقریباً 50٪ از زندگی بیداری ما.

معلوم شد ، به گفته کارشناسان بهداشت روان ، خیال پردازی فواید زیادی دارد. ما از آنها خواستیم که آن را خراب کنند.

خیال پردازی چیست؟

دقیقاً چه است خیال بافی؟ گابریل اوتینگن ، Ph.D. ، استاد روانشناسی در دانشگاه نیویورک و نویسنده کتاب ، توضیح می دهد: “رویاهای رویایی خیالات یا تصاویر ذهنی درباره آینده هستند.” بازنگری در تفکر مثبت: درون علم جدید انگیزه. به این فکر کنید که در آخرین جلسه بزرگنمایی شما ذهن شما از چه سرگردانی خارج شده است. شاید به این فکر می کردید که برای ناهار چه می خواهید بخورید یا خود را به تعطیلات ساحل منتقل کرده اید.

اوتینگن توضیح می دهد: “شما می توانید درباره گذشته ، درباره آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد خیال پردازی کنید ، اما ما اغلب درباره آینده خیال پردازی می کنیم.” “آنها تصورات و تصاویر آزاد هستند و از تجربه ما محدود نیستند.”

خیال پردازی ناسازگار

خیال بافی می تواند هنگامی که شروع به نشخوار کردن یا نگرانی در مورد افکار خود می کنید ، مسئله ای شود که می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود. لزلی الیس ، دکترای روانپزشک ، معلم و نویسنده کتاب ، پیشنهاد می کند: “وقتی اجازه می دهید ذهنتان سرگردان شود ، خوب است که متوجه شوید به کجا می رود”. راهنمای پزشکان برای رویا درمانی.

در موارد شدید ، این می تواند به خیال پردازی ناسازگار منجر شود ، این یک شرایط روانپزشکی است که در آن رویاهای روزانه چنان پایدار هستند که شما را از زندگی واقعی منحرف می کنند. اگر ساعاتی را در ذهن خود زندگی می کنید ، از روابط و مسئولیت های زندگی واقعی غافل می شوید ، می تواند نشانه ای از کمک حرفه ای باشد. اگر خود را دائماً نگران می کنید یا منتقد درونی شما با افکار منفی حمله به شما را متوقف نمی کند ، همین کار را می کنید.

فواید رویاپردازی

مانند همه چیز ، خیال پردازی بهتر است با اعتدال انجام شود. و در صورت بروز چنین شرایطی ، می تواند دارای مزایای قدرتمند سلامت روان باشد – بنابراین تلفن خود را پایین بگذارید و رویاپردازی را امتحان کنید.

1. خیال پردازی می تواند خلاقیت شما را بهبود بخشد

آیا تا به حال متوجه شده اید که بهترین ایده های شما به ذهن شما خطور می کند؟ شما در حال دوش گرفتن هستید ، ناگهان دقیقاً می دانید که چگونه این مشکل مزاحم را حل کنید. الیس توضیح می دهد: “با خیال پردازی ، ذهن ما می تواند ارتباطاتی ایجاد کند که کمی دورتر هستند.” “ما می توانیم چیزهایی را کنار هم قرار دهیم که به طور معمول ترکیب نخواهیم شد.”

در تحقیقی از دانشگاه کالیفرنیا ، سانتا باربارا ، از یک گروه کنترل خواسته شده است تا هنگام تلاش برای حل یک کار خلاقانه ، ذهن آنها سرگردان شود. نتیجه؟ آنها 41٪ بهتر از گروهی که استراحت نداشتند عملکرد خوبی داشتند. بنابراین اگر سعی کرده اید روی موضوعی کاملاً متمرکز روی یک مسئله کار کنید ، ممکن است وقت آن رسیده باشد که ذهنتان را بی اراده کند.

2. رویاپردازی می تواند به شما در کنترل اضطراب کمک کند

یکی از راه هایی که می توان اضطراب را تصور کرد این است که “ذهن سرگردان گم شده است. در یک مطالعه در سال 2016 از دانشگاه بریتیش کلمبیا ، محققان دریافتند که اجازه می دهید ذهن شما از استرس درک شده (یا همان افکار منفی) دور شود ، در واقع می توانید اضطراب خود را کاهش دهید. مانند یک میانجیگری به آن فکر کنید: به جای اینکه احساس را از خود دور کنید ، آن را تشخیص دهید ، آن را بپذیرید و اجازه دهید افکار در شما جریان پیدا کنند.

3. خیال پردازی می تواند روابط شما را تقویت کند

الیس می گوید: “وقتی چیزی را غنی از تصاویر واضح تصور می كنیم و حتی اگر می توانیم حواس دیگری را نیز درگیر كنیم ، مغز ما این واقعیت را تشخیص نمی دهد.” “اگر ما یک ارتباط واقعاً صمیمانه با کسی را تصور کنیم ، تا حد زیادی احساس می کنیم که با هم ارتباط داریم.”

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>