آیا انگور برای شما مفید است؟ 6 مزایای انگور قرمز و سبز ، آب میوه و غیره

ما آنها را به عنوان میوه شیرین تخمیر شده برای شراب و خشک شده می شناسیم تا کشمش شود ، اما آیا انگور برای شما مفید است؟ کاملا. انگور علاوه بر خاصیت تطبیق پذیری ، میوه ای سالم و سرشار از ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی با پوست انگور قرمز حاوی رسوراترول است که از عملکرد قلب پشتیبانی می کند.

تولید انگور (و شراب) به دلیل مزایای بسیار خوبی که برای سلامتی دارند ، حداقل به سال 2400 قبل از میلاد مسیح برمی گردد که هیروگلیف مصر باستان میوه های پرورش یافته انگور را به تصویر می کشد. امروزه بیش از 77 میلیون تن هر ساله کشت می شود که چین ، ایتالیا و ایالات متحده این کشور را متهم می کنند.

بنابراین انگور دقیقاً چقدر برای شما مفید است؟ ما از متخصصان تغذیه خواستیم که آن را تجزیه کنند.

تغذیه انگور

برای یک میوه کوچک ، انگور تعداد زیادی مشت را بسته بندی می کند. می ژو ، RD ، LDN ، یک متخصص تغذیه رژیم درمانی ثبت شده ، می گوید: “در یک فنجان انگور 100 کالری وجود دارد که آنها را به یک میان وعده با حجم بالا و غنی از مواد مغذی تبدیل می کند.” طبق USDA ، برای هر فنجان انگور 1.1 گرم پروتئین ، 1.4 گرم فیبر ، 27.3 گرم کربوهیدرات ، 15 گرم قند و 0.3 گرم چربی وجود دارد.

فواید انگور برای سلامتی

فواید انگور برای سلامتی بسیار است. “انگور به دلیل طعم شیرین ، رپ بدی پیدا می کند اما بسیار مغذی است. انگور حاوی انواع عناصر غذایی گیاهی آنتی اکسیدانی از جمله استیلبن ها ، فلاونول ها ، اسیدهای فنلیک و کاروتنوئیدها است. ”

این مقادیر بالای آنتی اکسیدان می تواند به محافظت از سلولهای بدن در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند ، اما بهتر است به جای استفاده از آب میوه ، آنها را کامل مصرف کنید. ساموئلز می گوید: “به خاطر داشته باشید که بیشتر آنتی اکسیدان های موجود در انگور در پوست و دانه های میوه وجود دارد.” در اینجا چیز دیگری است که انگور را به یک میوه سالم تبدیل می کند:

1. مملو از ویتامین ها

زو می گوید: “انگور دارای ویتامین C ، K و پتاسیم است که همه به سلامت پوست ، استخوان و قلب کمک می کنند.” یک فنجان انگور تقریباً 27٪ از دریافت روزانه ویتامین C شما را تأمین می کند ، که از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی می کند ، تولید کلاژن را تقویت می کند و به افزایش جذب آهن کمک می کند.

2. منبع عالی فیبر

یک فنجان انگور حاوی 1.4 گرم فیبر غذایی است که 5٪ از میزان توصیه شده روزانه شماست. زو می گوید: “در صورت مصرف مقادیر کافی ، فیبر موجود در انگور می تواند از هضم غذا پشتیبانی کرده و به کاهش کلسترول و سطح قند خون کمک کند.”

3. حاوی آنتی اکسیدان های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است

به گفته ساموئلز ، انگور به دلیل غلظت بالای رسوراترول ، که یک ماده مغذی گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی شناخته شده است ، بیشتر شناخته شده است. طبق تحقیقات ، رسوراترول موجود در انگور به بهبود سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

در حالی که بسیاری از مطالعات در مورد فواید رسوراترول بر روی انسان انجام نشده است ، اما به ما بینشی از فواید انگور برای سلامتی می دهد. ساموئلز می گوید: “تحقیقات نشان داده است که رسوراترول می تواند به جلوگیری و به تأخیر انداختن تومورهای سرطانی کمک کند ، خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد ، فشار خون را کاهش دهد و از نوروپاتی دیابتی محافظت کند.”

انگور سبز در مقابل انگور قرمز

هنگامی که در سوپرمارکت هستید ، ممکن است در مورد اینکه به دنبال انگور سبز یا انگور قرمز باشید گیج شوید. اما از نظر تغذیه ای ، چگونه مقایسه می شوند؟ زو می گوید: “وقتی مشخصات تغذیه ای انگور سبز و انگور قرمز را مقایسه کنیم ، هر دو ویتامین ، مواد معدنی و فیبر یکسانی دارند و حدود 100 کالری در هر وعده فنجان تأمین می کنند”.

اما تحقیقی برای اثبات مزیت انگور قرمز وجود دارد. تفاوت در رنگ رنگ انگور اساساً به آنتی اکسیدان های معروف به آنتوسیانین برمی گردد ، که مسئول رنگدانه عمیق و بنفش انگور قرمز است.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>